Friday, December 17, 2010

Wednesday, December 15, 2010

Kejor Yob Kejor

season dpn
moh kt g stdium
sokg perak
nyanyi lagu ni
hahaha....
video

Sunday, November 28, 2010

Adam Hawa

Mengapa Hawa tercipta saat Adam tertidur dan Hawa melahirkan saat dirinya terbangun??

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.

Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang ,,,,,,,

Thursday, November 18, 2010


akn tros jd pembaca setia blog kwn2 ek.bye2....

Saturday, October 23, 2010

Lepak Ward

khamis lps
my turn kne oncall
kne r g ward ENT (easy no tension)
bg iv drug
then ms mlm nyer
g r lg
nk prepare n bg ubat kol10
smpi2 staf nurse pgil sruh wt ecg
then tgh wt
dtg 1 doc
sruh interpret lak
siap nk mrh2 lak
kecoh btol
dh r die tu dtg ward ENT sbb tgk patient lodger
atleast ak dpt jwb ok
if full mark 10,ak dpt 8 utk interpret ecg

thn bg r iv drug kt 9 ptient
sian 1 patient tu
3kali ak kjut die bgn tdo
kne wt ecg,bg ubat lastly amik drh die lak
nway, nice experience wlapun blk dh kol12 lbih tros zzzz.........

oo...ye
ps abs g ward ptg nyer
ade match bdmnton quarter final
yey!!mng

smlm semi klh 1-3
1point tu ak mng double ngn CK

thn lwn 3rd & 4th place
klh 1-3 gk
1point tu ak mng double ngn sahrul
Alhamdulillah...

Thursday, October 14, 2010

we're in heaven..

owh thinking about our younger years

there was only u n me

we were young n wild n free

now nothing cam take u away from me

we've been down that road before

but thats over now

you keep me coming for more

n baby ur all that i want

when ur lying here in my arms

im finding it hard to believe

were in heaven

n love is all that i need

n i found it there in your heart

is it to see

we r in heaven

oh once in ur life u find someone

who will turn ur world around

pick u up when u fall down

now nothing could change what u meant to me

theres alot that i could say

bt just hold me now

cause our love will light the way

Saturday, October 9, 2010

Last Handball Game (SUKMUM 2010)

main handball wt kali ke5
wt kali ke4
klh semi final

Group
KK6 vs KK8


match ni ktorg nk bls dendam kkalahan ms semi thn lps ngn KK8 (1-2).game yg sgt mnarik.Alhamdulillah,bjya misi bls dendam hehe....mng 7-6.tipis kn.mmg sengit.ngn kolej ni ktorg dh cm kwn.mmg dh knl player dorg

KK6 vs KK7

match ni pnting sbb kalo ktorg mng,jd juara grup tros dpt bye msuk semi.yey!!!mng 7-0


Semi
KK6 vs KK12

thn lps lwn KK12 2kali.mng 1,klh 1.kali ni,ktorg bmula baik.1st half leading 3-1 tp ktorg main xde taktikal.dh lwn abis-abisan.cuak r gk KK12.tp ktorg klh gk 5-6


3rd & 4th place
KK6 vs KK5

KK5 ni juara thn lps.dorg klh semi pn sgt kontroversi.ak pn xtau nape ref xkre gol last dorg.alasan die ms dh abs pdhal player dh shoot br die tiup wisel.ktorg main enjoy je game ni.igt nk main2 tp last2 jd srius.bjya lwn blk stelah ktingalan.game ni smua player main.bg smua dpt rs main.yg pntg KEPUASAN wlaupn klh 4-6

Wednesday, October 6, 2010

Sekadar renungan

Seorang Ustaz sedang berada di dalam sebuah kapal terbang untuk ke sebuah negeri. Apabila tiba waktu solat, dia pun ke tandas untuk berwuduk.

Oleh kerana tandas di dalam kapal terbang terlalu kecil, maka beliau terpaksa membuka pintu tandas itu ketika berwuduk.

Tatkala beliau mengangkat salah satu dari kakinya ke singki, seorang peramugari telah ternampak perbuatan ustaz itu dan menegurnya.

Peramugari: (Dengan suara yang agak keras) Tuan tak boleh masukkan kaki dalam singki tu, sebab mengotorkan singki. Ini tempat basuh muka, bukan basuh kaki!

Ustaz: (Dengan suara lembut dan penuh rendah diri) Berapa kali saudari cuci muka saudari dalam sehari?

Peramugari: (Dengan lagak angkuh) Huh! Dua atau tiga kali sehari!

Ustaz: (Dengan bersahaja berkata) Saya mencuci kaki lima kali dalam sehari, bererti kaki saya lebih bersih dari muka saudari!

* P/s: Mari kita ambil iktibar akan kata-kata Ustaz tu....

Friday, September 24, 2010

Untuk Semua Atlet Kolej 6

video

SCAS & FT










Spastic Children's Association of Selangor & Federal Territory
23 Sept 2010

Tuesday, September 21, 2010

Raya


koleksi hanfon2 murah (ble compare ngn htc ak r hahaha)


All izz well..lyn 3 idiots dl


1st day raya.br 2family je.2nd raya,br smua ade.nmpk anum x??oo...die xdpt blk raya haha.....

Wednesday, September 1, 2010

(^_^)

Berdiri jgn takut pada tumbang,
Berlari jgn takut pada bayang;
Naik jgn memijak lawan,
Hebat jgn menumpang kawan;
Bangkit dgn pendirian peribadi,
Maju dgn kemampuan sendiri.

Fakta atau Auta


pikir2 kn sdri ek
ahaks....

Friday, August 27, 2010

Sunday, August 22, 2010

Perhatian Kpd Anum

video

make sure umh baru nt ade design furniture cmni ek ahaks.....

Saturday, August 21, 2010

Tazkirah 3

Pengajaran dipetik drpd cte KCB Spesial Ramadhan Episode 18:

Manusia seringkali gelisah dlm memikirkan & mengatur kehidupan
spatutnya
Kita patut lebih gelisah utk menghadapi kematian kelak


Mati itu pasti, Hidup itu insyallah (dr novel RAM)

Thursday, August 19, 2010

Tazkirah 2

Pentingkan perkara yg lebih penting
kerana perkara yg lebih penting itu lebih penting
drpd perkara yg penting

p/s: yg ni ak dpt ms form 1.ms program 'berjalan mlm'.msg ni dtigglkn dlm radio yg diletakn dlm dewan bsr skol then org yg tpilih kne msuk dewan yg pnuh ngn cte mistik sorg2 utk dgr psanan ini

xsure r ni hadis or what.tp kt bleh simpulkn bhwa kne tau mendahulukn perkara yg lebih penting dlm hdup kt.sempena bulan Ramadhan ni,dahulukn r amal ibadat krna blipat kali ganda pahalanya.seringkali kt bg alasan xde ms utk ibadat tp sbnr nyer,kt xtau utk membrikan prioriti kpd khidupan kt.stiap pe yg kt wt,sbnr nyer adlh ibadat asalkn niat kt btol dan pe kt wt tu xberdosa r :)

Renung2 kn dan slmt beramal

Sunday, August 15, 2010

Tazkirah 1

“Aku suka kepada orang-orang soleh, padahal aku bukan termasuk golongan mereka. Harapanku hanyalah agar aku juga mendapat syafaat, kelak bila bersama mereka. Dan aku benci orang-orang yang menjadikan maksiat sebagai perniagaan mereka dalam hidup ini, walaupun aku sendiri mungkin seperti mereka yang melakukan maksiat tersebut.” – Imam As-Syafi’ie

Wednesday, August 11, 2010

Ku Mengharapkn Ramadhan Kali Ini Penuh Makna


pe lg
setan smua dh kne ikat
tgktkan amalan kt ek
renung2 kn dan slmt beramal

Red Devils pn dh kne ikat huhu...
tp ak nk sokg gk Man Utd
nk tgk gk match Man Utd buln pose ni

Tuesday, August 10, 2010

Jagalah Kebersihan

video

Jagalah kebersihan anda
Cucilah tgn anda bersih2
Iklan Kementerian Kesihatan Malaysia
dgn kerjasama
Dettol,Lifebuoy,Biozip,Kuat Harimau dll
hehe...............

Monday, August 9, 2010

Thank You Allah


Alhamdulillah...
Akhirnya
ak skng final year UM medical student
wlaupun dilewatkan 1 thn
Byk yg ak blaja smasa repeat klang
Mgkin ini peringtan utk ak utk lbih brusaha
Thank you Allah
Kau berikan hambamu ini kjyaan
Thank you mak ayah
Adik2 along
Sdara mara
Kawan2 yg tros support ak (thnx kamu)
Korg smua mmg tarbaek tardodoi r hehe....

Wednesday, August 4, 2010

Teater


mmg t'baik r teater ni
mmg klaka abis
1st time tgk
xrugi g tgk

spe yg blom tgk
g tgk cpt2 :)

Thursday, July 29, 2010

Sunday, July 25, 2010

Hantaran Al-Quran

“Sayang, tengok nih. Cantiknya AlQuran nih. Warna keemasan. Sesuai untuk kita buat hantaran” pekik Jamilah kepada Nabil..

“Sini pun cantik juga. Warna unggu keemasan. Mana satu kita nak beli nih” balas Nabil.

Mereka sedang asyik mencari bahan-bahan untuk dibuat hantaran. Tinggal satu lagi yang masih dicari-cari iaitu AlQuran yang bakal dijadikan hantaran.

“Tapi, yang ni lagi best, ada terjemahan arab” keluh Jamilah.

“ Ala , awak bukan reti pun bahasa arab” jawab Nabil. Tergelak Jamilah. Berbahagia rasanya dapat calon suami seperti Nabil. Prihatin.

“Apa yang saudara cari tu. Nampak seronok saya lihat” tegur pakcik berbaju putih. Jaluran baju ke bawah menampakkan lagi seri wajah seorang pakcik dalam lingkungan 40-an.

“Oh, kami cari AlQuran. Nak buat hantaran. Maklumlah, nak bina masjid” sengih Nabil. Jamilah ikut senyum tidak jauh dari situ..

“Oh. Bagus lah. Adik selalu baca waktu bila?” pakcik menyoal sambil tersenyum.

“Aa.. aa.. lama dah saya tak baca, pakcik“ teragak-agak Nabil menjawab. Jamilah sudah di sebelah rak yang lain.

“Kalau gitu, tak perlu lah beli AlQuran kalau sekadar hantaran. Kesian ALQuran. Itu bukan kitab hiasan, dik” tegur pakcik berhemah.

“Alah, pakcik nih. Kacau daun pulak urusan orang muda. Kami beli ni nak baca la” tiba-tiba Jamilah muncul dengan selamba jawapannya.

“Oh, baguslah. Kalau gitu beli lah tafsir ArRahman. Ada tafsiran lagi” cadang pakcik. Mukanya nampak seperti orang-orang ahli masjid.

“ Ala , besar lah pakcik. Kami nak pilih nih. Kiut lagi” senyum Jamilah mengangkat bungkusan AlQuran warna unggu keemasan. Saiznya kecil.

“Jangan lupa baca ya” pakcik dengan selamba sambil meninggalkan pasangan tersebut.

“Sibuk je la pakcik tu” Jamilah mengomel.

Nabil kelihatan serba salah. Mungkin ‘terpukul’ dengan kata-kata seorang pakcik yang muncul secara tiba-tiba.

Hari yang dinantikan sudah tiba. Mereka sudah bersolek. Hari nan indah. Terlalu indah buat pasangan teruna dan dara yang bakal disatukan. Nabil dan Jamilah tidak sabar-sabar menantikan ucapan indah tersebut. Pak imam baru sahaja sampai.

“Assalamualaikum semua” ucapan salam Pak Imam bergema.

Nabil bagai hidup semula. Dirinya terkejut. Jantung bagai gugur serta merta. Mungkin tidak percaya apa yang dipandangnya dihadapan. Ahli-ahli keluarga berebut-rebut bersalaman dengan Pak Imam. Mukanya berseri-seri. Janggutnya putih. Jubah putih. Rambutnya ada yang berwarna putih.

“Inikah pengantin hari ini?” tegur selamba Ustaz Saad.

“Pak.. Ustaz.. kabar baik, pak... usta.. ustazz..” jawab Nabil mengigil. Jamilah juga terkebil-kebil melihat kelibat orang yang dikenali di kedai buku 2 bulan lalu.

“Oh, sebelum tu, saya suka mendengar bacaan adik Nabil. Mudah-mudahan kita dapat mengambil manfaat dari bacaan pengantin” cadang Ustaz Saad. Kelihatan orang ramai mengiyakan. Maklumlah, ustaz Saad merupakan antara orang dikenali oleh ahli-ahli sebagai penceramah tetap setiap hari Khamis selepas maghrib.

Nabil menelan air liur. Baginya inilah saat paling menyeramkan bagi dirinya. Peluh membasahi baju melayu satin berwarna putih.

“Ss.. su.. surah apa ustaz?” Nabil cuba mengagahkan diri. Jamilah masih melihat dari tepi tirai. Memegang kepalanya. Seperti mengagak benda yang sebaliknya berlaku.

“Oh, ayat yang mudah ja. Baca 3 ayat Surah ArRa’d” kata ustaz Saad sambil menunjukkan baris giginya yang putih hasil bersugi setiap solat mengikut sunnah nabi.
Surah Ar Rad


Surah Ar Ra'd

“Apa benda nih” detik hati Nabil.

“Bismillahirrahmaanirrahim
..ALL..MAA.. RIII..!!” berlagu Nabil.

Kelihatan gemuruh satu rumah pengantin perempuan. Ada yang keluar dari rumah menahan gelak. Ada yang mengeluarkan air mata menahan kelucuan. Ada yang menggeleng-geleng kepala. Ibu bapa Jamilah merah padam wajahnya. Jamilah entah ke mana, mungkin berpura-pura ke tandas.

“Baru ustaz tahu ada kalimah almari di dalam ALQuran. Adik Nabil, cara bacanya seperti begini : A’uzubillahiminnassyaitaanirrajim.. Bismillahirrahmanirrahim.. ALIF.. LAMM.. MIMMM... RAA..” kedengar suara gemersik Ustaz Sa’ad. Orang ramai kelihatan ingin mendengar lebih banyak lagi alunan irama ALQurannya.

Nabil berasa seperti kilat menyambar kepalanya.

“Nabil, kamu jangan merendah-rendahkan kitab petunjuk iaitu AlQuran. Ianya hendaklah dibaca bukan sekadar dijadikan hantaran. Malah lebih malang perlakuan seperti ini seolah-olah menghina ALQuran. Beli ALQuran kemudian menaruh di tempat-tempat tinggi seolah-olah ianya sudah cukup bagi seorang muslim” tazkirah sudah bermula. Orang ramai memang senang cara penyampaian ustaz Sa’ad.


“Tinggi mana pun kamu belajar, tiada gunanya kitab yang tidak berubah ini tidak mampu kamu baca. Kitab ini pasti begini rupanya, ayatnya tetap sama, kedudukannya tidak sama. Malah, ketahuilah Allah akan menjaganya sehingga hari kiamat. Nabil, kalau kamu tahu orang-orang yang mengaku kitab AlQuran sebagai kitab petunjuk kemudian diabaikan dia pasti dilaknat oleh AlQuran itu sendiri. Tetapi beruntungnya orang-orangnya memanfaatkan AlQuran setiap hari, membacanya, menghafalnya, mengamalkan menjadikan hati terlalu tenang walapun dia bukannya seorang yang tinggi pelajarannya, kaya hidupnya dan sebagainya..” penutup Ustaz Sa’ad sudah dikagumi orang terutama yang mengikuti ceramahnya.

Hari semakin cepat berlalu.

Nabil sudah melalui hari-hari yang indah. Kitab ALQUran yang menjadi hantaran pertunangan sudah menjadi diari kehidupannya yang aktif setiap hari.

Pit.. Pit! Jangan lupa datang rumah ustaz malam nih. Kita belajar sama-sama. Jangan lupa bawa isteri sekali ya Nabil. SMS dari ustaz Sa’ad tiba. Jamilah senyum disisi suaminya, Nabil.

Wednesday, July 21, 2010

The Final Battle

Lets pray together
Insyaallah
the victory will be with us
--THE FINAL BATTLE BEGINS--

Tuesday, July 13, 2010

Trapped!!


grrr.....
tgh ak semangat nk g ward
blh lak lif stop kt tgkt 7
dh r kurung ak sorg2 je
kalo ber2 ke,blh r gk borak2 hahaha....

sengal btol lif ni
ptt nyer HTAR kne wt wiring br
tukar smua huhu...
ps 10min
br r t'bukak pntu lif tu
Alhamdulillah
kalo x,
mmg ak duk study dlm lif je r :p

Patient = Teacher

officially,study week start smlm.so,ak g r medical ward.nk clerk patient tp byk lak patient ACS (xde finding pn).last2 revise ECG je.lastly,ak jmp r 1 patient ni. multiple prob: DM,HPT,AKA (above kne amputation) Renal failure

ak tny r cmne control sugar.then jwpn die sgt wt ak kagum.mmg dl poor control,sbb tu kne amputate.skng ni,die dh blh control.die ckp,as a muslim, amalkan puasa sunat.bykkn puasa sunat. Rejab, Syaaban, Isnin Khamis, buln Muharam etc

die ckp, kt kne amik peluang ni, bg r perut+usus kt berehat.if kt amal btol2, 1/3 drpd 356 hari,prut kt dpt brehat. kbyakn penyakit pn bermula drpd perut. tabik spring ngn patient tu!!

so, skng rini dh syaaban kn...renung2 kn dan slmt beramal :)

Monday, July 12, 2010

UM = Universiti Mahal

4029.00

smua org duk bising2 psl yuran dh msuk
ak pn pe lg
bkk r student portal
tarbaik tardodoi r UM
ni blom msuk yuran hostel lg (around 1800++)
adoi..........
psni kne pkir cmne nk cr duit r
amik upah cuci kete ke, sapu smph ke
tp nt bnkrup lak tauke2 kdi cuci kete @ sian lak m.cik2 cleaner xde kje
hahahahaaha...................


p/s:
#1. apsl yural library jd rm100 lak???b4 ni 50 je.dh r bpe kali je msuk library.tu pn ms 1st,2nd yr sbb nk bc paper hahaha...

#2. stiap thn byr pacemaker,tp xprnh dpt.mmg m*d*o* mkn duit je tau

#3. byr microskop lg???oit!!!dh xpki r microskop.nape lak byr??osce pn bg gmbr je.argh..........


Saturday, July 3, 2010

Carilah Pahala Yg Mudah

Di samping ibadah yang berat lagi khusus, carilah pahala atau keredhaan Allah yang mudah

Bertemu orang Islam berilah salam sebagai mendoakannya

Senyumlah selalu apabila bertemu, ia dianggap sedekah

Apabila keluar rumah, niat hendak membuat berbagai-bagai kebaikan seperti ziarah atau khidmat

Tidak sampai maksud pun tidak mengapa, ia tetap diberi pahala

Hadis ada memberi keterangan, niat orang Mukmin itu lebih baik daripada amalannya

Apabila membawa kereta di simpang-simpang jalan berilah laluan kepada orang lebih dahulu

Ia diberi pahala kerana mengutamakan orang daripada diri sendiri

Kesalahan kawan maafkan sahaja walaupun tidak diminta

Amat besar pahalanya, bahkan menggembira kawan pula

Duri-duri atau benda-benda yang menghalang di jalan dibuang segera

Ia memberi mudah orang ramai lalu-lalang dengan tidak merbahaya

Ia diberi pahala sama dengan orang yang bersedekah

Waktu tidur malam niatlah hendak bangun beribadah

Pahala tetap diperolehi sekalipun tidak sempat bangun kerana terlajak tidur

Ia tetap diberi pahala kerana niatnya suci

Berpakaian, niat bercantik-cantik kerana Tuhan itu cantik

Di sini pahalanya tetap ada

Yang salah itu, berpakaian kerana bermegah-megah dan menunjuk-nunjuk

Yg sebenarnya utk mendapat pahala atau keredhaan yg mudah terlalu banyaknya
Tanpa memerlukan korban masa atau harta
Tapi kita telah mensia-siakannya

dikongsikan oleh Ustazah Sumaiyah, KISAS

Fracture Finger

If you think a broken (fractured) finger is a minor injury, think again. Without proper treatment a fractured finger can cause major problems. The bones in a normal hand line up precisely. They let you perform many specialized functions, such as grasping a pen or manipulating small objects in your palm. When you fracture a finger bone, it can cause your whole hand to be out of alignment. Without treatment, your broken finger might stay stiff and painful.

Anatomy
Your hand contains 27 bones. There are 8 bones-the carpals-in your wrist. The palm of your hand contains 5 bones called the metacarpals. The 14 bones in your fingers are called the phalanges. Fractures to the metacarpal bone that leads to your little finger accounts for about one-third of all hand fractures in adults.

Cause
Generally, a fractured finger occurs as the result of an injury to your hand. You can fracture a finger when you slam your fingers in a door or put out your hands to break a fall. You can fracture a finger during a ball game if the ball jams your finger. Carelessness when working with power saws, drills, and other tools can result in a fractured finger.

Symptoms
  • Swelling of the fracture site.
  • Tenderness at the fracture site.
  • Bruising at the fracture site.
  • Inability to move the injured finger in completely.
  • Deformity of the injured finger.
Diagnosis

If you think you fractured your finger, immediately tell your doctor exactly what happened and when it happened. Your doctor must determine not only which bone you fractured, but also how the bone broke. Bones can break in several ways. They can break straight across the bone, in a spiral, into several pieces, or shatter completely.

Your doctor may want to see how your fingers line up when you extend your hand or make a fist. Does any finger overlap its neighbor? Does the injured finger angle in the wrong direction? Does the injured finger look too short? Your doctor may X-ray both of your hands to compare the injured finger on your uninjured finger on your other hand.

Treatment

Nonsurgical Treatment

Your doctor will put your broken bone back into place, usually without surgery. You'll get a splint or cast to hold your finger straight and protect it from further injury while it heals. Sometimes your doctor may splint the fingers next to the fractured one to provide additional support (buddy splint). Your doctor will tell you how long to wear the splint. Usually a splint on a fractured finger is worn for about three weeks. You may need more X-rays as you heal so your doctor can check the progress of your finger as it heals.

Surgical Treatment

Depending on the type and severity of the fracture, you may need surgery to have pins, screws, or wire put in place to hold your fractured bones together.

Rehabilitation

Begin using your hand again as soon as your doctor determines it is okay to move your finger. Doing simple rehabilitation exercises each day will help reduce the finger's stiffness and swelling. You may be required to see a physical therapist to assist you in these exercises.

For more information on fractured fingers, including symptoms and treatment, talk with your orthopaedic surgeon.

Monday, June 28, 2010

Loh..Patut r


xyah kot ak cte psl gmbr ni.satu dunia nmpk bola dh lps line tp 4ref dr uruguay,blh xnmpk lak.ak rs dorg igt line kt gol tu cm gmbr kt atas kot haha.......

Friday, June 25, 2010

7 Hari Lagi

ak pn xtau nape ltk gmbr ni.mgkin sbb ak rs disable (btol ke term ak gne ni)
mgu dpn follow up ortho.hrp jari ak dh smbuh.nk bkk splint ni.tgn dh sgt kering.tp kalo x union lg tulang,kne pki lg.hrp smua baik je.exam pn dh dkt...

p/s: sensation stil intact,so left C8 nerve ok lg r.motor function stil not ok.ssh nk grk jari.kne wt fisio dl r psni :(

Sunday, June 13, 2010

One Last Month

sok start O&G posting
the last posting kt klang ni
skjap je ms blalu ms ak repeat ni
so ak smkin dkt ngn exam final hujg July nt
insyaallah kali ni ak akn tebus ksilapan lps
hrp sgt dpt patient ngn doc yg baik ms LONG CASE

Ya Allah, bantulah hambamu ini
Berikanlah aku kjyaan
Amin...


---23---


Slmt Hari Lahir yg ke23 kpd
Nur Jashimah Idayu Jamaludin
enjoy ek ur besday today
hepi ek g mndi sungai ngn family rini hu...

p/s: gmbr di ats ms g cameron 2mgu lps.bajet ayu lalala~~~

Wednesday, June 2, 2010

Pre World Cup 2010 Syndrome

demam world cup bermula
dan.....
inilah kesan nya ngeee....


dh kali ke2 tgn bbalut cmni
dl index finger tgn knn (retak je)
ni lak little finger tgn kiri
pth 2 kt distal end of prox phalanx
tbaek tardodoi r.....

p/s:br igt nk gnti keeper brazil (julio cesar yg injured ms frendly ngn zimbabwe) utk world cup ni.nmpk nyer xdpt r :p

Tuesday, June 1, 2010

Leave books------>Trip


gaya tauke kilang teh BOH hu..







dh lme xgi cameron highlands.last skali g ms kcik.ikut rombongan ofis ayah.ntah dh bpe thn sblum masihi hu...ps plan cm bengong,smua xnk plan elok2.ak gk jd leader.dpt gk tmpt tggl utk 3hr 2mlm.nway...thnx smua.really enjoy the trip plus thanx kt mama.sedap ns ayam he...thanx gk kt ayah :)

p/s:sory r anum.along timing baik punyer ms apis g kje.so xde r report ha...

Thursday, May 13, 2010

Bye2 Paeds

Hari ni abs sudah posting paeds
best tp sgt mltihkn
br je abs short case
dssbkn nm ak xde dlm name list
dr. chai bleh lak tny 'who are you?' (ngn muke xbleh blah)
tp later die siap wt ak cm kwn lak hu..
kne wt DA
Alhamdulillah...
thnx to Prof. Fatimah, Prof. Hany, Dr. Shanti & Dr. Chai


Sunday, May 9, 2010

Hari Ibu

mode bdak pki bj pink iklan kt tv (lupe lak iklan pe)

Ibu..
Ibu..

Engkaulah ratu hatiku
Bilaku berduka

Engkau hiburkan selalu
Ibu..
Ibu..

Engkaulah ratu hatiku

slmt hr ibu kpd mak ku syg
Pn.Hjh Norhanim bt. Yusof
if ade pape lg gelaran,along tmbh kmdian ek
tu pn tgu ayah dpt pape gelaran dl r
if ayah dpt gelaran datuk kpd cucu, yg tu mak xdpt r glaran datin ek hehe...
ops!!!bab ni tny anum :p
sila jwb ye anum syg



p/s: ni r mak ak.yg kt sblh tu en. mad norizan aka ayahku...gmbr ni ms parents ak g hnymoon tp ngn ktorg skali r haha...

Friday, May 7, 2010

Aku Tak Paham

Aku pn xtau nape ak tlis entry ni
juz nk m'zahirkn rs xphm ak

Soalan:
Ade ke judi yg halal?
stahu akak blaja syariah dl
mmg dh terang2 haram
nape lak gov nk kuar lesen judi
utk elak p'judian haram
adoi..............
pkir2 kn r sdri
???????????????




Sunday, April 25, 2010

Saturday, April 17, 2010

Again...

Bosan...
so,ak post r entry ni
he...


cntik kn jam ni he...
nmpk cm mhl :p
rm10 je kot
atleast ade jam nk pki g ward
tp mmg pdn r pki jam ni ngn bj ni
l
l
l
l
l
l
l
l
V


::nice shirt::


p/s:ntah dh bpe entry kaitan ngn man utd.sory r pd spe2 yg bc blog ak tp die bnci man utd.nway,ade ak kesah???hahaha....

Friday, April 16, 2010

Rosak akhirnya...


Stelah hmpir 7 tahun aku gunakan (xprnh rosak,br skali tukar bateri)
Akhirnya, rosak gk jam casio
hadiah jbtn agama islam perak ni
smpena skor PMR kt izzuddin dl
aku rs ak plg lme guna jam ni ble cmpare ngn 22 org lg mmber ak
actually,bukn rosak pe
juz putus n xbleh smbung dh sbb ade part yg patah

Wednesday, April 14, 2010

Motivation

Education is not preparation for life
but
Education is life itself


Life is a blend of laughter and tears, a combination of vain and sunshine


Study and work not only with your mind but with heart and soul




p/s:smua ni amik from talk dr. shanti.mmg die sgt hbt.rupe nyer,die aktif sukan+hbt akademik.wakil m'sia utk intervrsiti sports,sea games (gold medal 4x400m),best female university athlete for 3 cnsecutive years...

Saturday, April 10, 2010

Selamat Hari Lahir


Ptt nyer entry ni tulih smlm 9 april 2010

smlm besday Ayah yg ke-54
ble bc blog Anum n Apis
mcm2 dorg cte kn
cm Anum ckp
Along jarang kne mrh
tp once kne mrh
adoi...truk r kne he...
spe sruh Anum slalu ckp
Along anak yg baik TEET!!!(blaja dr Anum)

tp ms kcik if besday spe2
for sure akn kuar 1 family g mkn kn
xkre r besday spe
msti r kuar
tp ktorg anak2 xperlu kuar duit
w/pun kuar clbrate besday Ayah @ Mak

Thanx Ayah coz ajar ktorg erti hidup sbnr.blaja hdup ssh.jgn stiap ms nk hdup sng cm Anum tu he....abiskn duit rakyat je kate Ayah
Ms kcik abs tadika bukn trus blk umh,sggah main bdmnton dl w/pun Along pgg raket pn cm pgg btg penyapu
so smpi skng mmg bdminton r Along main smpi prnh dr. victor sruh stop sbb ligamen lutut kiri injured huhu...

bdmnton sukan no1 Ayah,byk kn piala Ayah mng bdmnton (Along pn ade mng gk.siap jd juara single n double kt kisas dl (^_^)
Ayah gk prnh ajak main bdmnton smpi ke subang jaya n kelantan (Along demam truk)
so...
ms kt umh br kt chemor nt
make sure ade court bdmnton kt sblh umh
Anum,tugas anda design umh elok2 ek
hahaha....

Thursday, April 8, 2010

Kisah 2 Malam

spt biase,sbg kaki bola yg 'gila' ak akn g tgk match.so,mlm yg p'tama.p'tmbungan menarik (aku agak r) antra barcelona vs arsenal.w/pun ak dh agk barcelona akn mng,tp messi wt ak lg 'gila'...dr planet mn r messi ni dtg.bola cm pki gam gajah,lekat kt kaki die.kputusan plwnn

Barcelona 4-1 Arsenal
(Barcelona mng 6-3)

mlm yg kedua lak mmg plwnn yg ak sgt tgu.tp ade bnda mnarik yg jd b4 ak smpi kdi mamak.tgh ak stop kt trafic light,ade r 1 mamat ni.xpki bj,hisap rokok.dlm ht ak,"gila ke ape org ni.pg2 buta,xpki bj,hisap rokok,main2 tpi jln bsr".... thn ngn tba2 nyer,die bkk zip n mlpskn hjt kt tpi tiang trafic light.ak pe lg,cpt2 kunci pintu kete r haha...so,mmg sah r die gila

b'blk pd match bola,mmg sgt kecewa.ps leading 3-0.ak igt mmg akn mng r tp nsib xbaik.bayern skor lg 2 gol.so:

Man Utd 3-2 Bayern
(agg. 4-4,Bayern mng away gol)

Wednesday, March 31, 2010

Wrong time ---> Defeat


Adoi...
cmne r ak bleh slh time lak game pg td
ak igtkn start kol3.45 pg
rupe nyer 2.45 pg
ptt r ak g tgk
jmp muiz,danny, satpal
dorg ckp apsl lmbt
ak pn pe lg.blur skjp he...

dh r klh lak tu
mmg b'timpa malang
tp xpe
ak konfiden man utd akn mng gk
kt Old Trafford nt

Monday, March 29, 2010

Gud Luck


::This special entry for my youngest sis::
(pic:on the left side)

td mak call bgtau adik ak yg sorg ni, akhir nyer dpt gk skol yg die nk.ps xdpt 5A dlm upsr(ak tkjut die xdpt 5A), hrpn utk skol sains mmg cm dh t'kubur hu...mmg ariz lg suke r.if dpt seratas gk, abs r ariz kne jg ipah plus jatuh r 'saham' ariz as a ketua umum aka lelaki idaman wanita kt seratas :p

pape pn, all d best kt skol bainun ek.blaja elok2.xpyh dh blaja i'dadi.so,xdpt r mumtaz cm along dl hahaha....plus rekod pmr along stil blom dpecahkn.for sure ipah amik 8subjek je bainun wakakaa.....


Saturday, March 13, 2010

Avicenna Inter Medical Varsity Debate & Sports


Tarikh: 13 Mac 2010
join futsal
last minute nyer register
ade 12 team smua
Alhamdulillah....
bjya jd juara
dpt r medal (xde gmba,nt ak post gmba)
prnh je jd juara futsal gk ms 1st yr
MMA tournament
tp xde medal
dpt hamper je

::unexpected::

daus nk amik penalti tp sory r.mmg ak save r

Melepak+Melantak

muke lahap
abis dh....

ni r asal nyer


ps med checkup yg kami jlnkn kt shah alam, kami dpt r sdikit saguhati.slps ditolak utk bli brg next med checkup, ade r skit lbih.mmg xckup pn utk byr mkn 8 org.so, epul haziq cadang ktorg smua g jln pantai jeram (slps kapar, bfore k.s'ngor). mkn seafood.view die mmg tepi pantai r tp dh mlm,mmg xnmpk pape r :)